عزیزالله سیفی فرماندار یزد گفت:  التزام عملی به آموزه های دین مبین اسلام و اعتقاد به جامعیت دین اسلام و ولایت مطلقه فقیه از مهمترین ویژگیهای نامزد اصلح می باشد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه قانون اساسي متضمن كليه قواعد و مقررات مربوط به قدرت، انتقال و اجراي آن است و اینکه حدود آزادي فرد در برابر قدرت و حد و مرز اعمال تشكيلات حاكم در برخورد با حوزه حقوق فردي در قانون اساسي تعيين مي شود؛ خاطر نشان کرد نامزد ها می بایست  به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند.

سیفی تصریح کرد نامزد های انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حین رقابت های انتخاباتی و پس از آن باید تسلیم قانون و فرامین رهبری باشند. وی با تاکید بر اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی سمبل بصیرت سیاسی است که همه مکلف به اجرای آن هستیم گفت: نامزد ها باید  قانون مداری و عمل به قانون در فرایند انتخابات را سرلوحه ی کار خود قرار دهند.

سیفی با بیان اینکه تمایل کاندیداها به کانون های قدرت و ثروت یکی از آسیبهای انتخاباتی است و وابستگی آنها به صاحبان قدرت با ارزش های دینی و انقلاب منافات دارد تاکید کرد نامزد ها می بایست از وابستگی و وامداری به صاحبان قدرت و ثروت بدور باشند.

سیفی افزود: بینش و بصیرت سیاسی همچنین تخصص و کارآمدی آنها، استقلال در رأی و نظر و ترجیح منافع ملی بر مصالح گروهی، قومی و محلی را به عنوان دیگر ویژگیهای نامزدهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا